آیا هیپنوتیزم ترسناک است؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

از جهاتی می توان این روش را با مدیتیشن هدایت شده یا ذهن آگاهی مقایسه کرد. در این روش، ایده این است که قضاوت های عادی و واکنش های حسی را کنار بگذاریم و به حالت تمرکز و پذیرش عمیق تری برویم. هیپنوتیزم را می توان با غرق شدن در شخصیت های یک کتاب یا فیلم مقایسه کرد. وقتی یک کتاب داستان می خوانید یا یک فیلم تماشا می کنید، دنیای بیرون محو می شود و ذهن شما کاملاً جذب آنچه می خوانید یا تماشا می کنید می شود. پژوهش ها نیز از این روش به عنوان «نابودی» موقت نفس یاد کرده اند.

آیا هیپنوتیزم ترسناک است؟
اگرچه از دست دادن کنترل در هیپنوتیزم در اصفهان برای اکثر افراد ترسناک است، اما در واقع وسیله ای برای تقویت کنترل ذهن و بدن است و به افراد کمک می کند تا کنترل بیشتری بر افکار، ادراکات و تخیلات خود داشته باشند.

با این حال، بحث های زیادی در مورد نحوه عملکرد این روش وجود دارد. فروید در ابتدا این نظریه را مطرح کرد که در این روش مانع بین خودآگاه و ناخودآگاه را تضعیف می کند. در حالی که برخی دیگر قدرت این روش را به اثر دارونما نسبت می دهند، به این معنی که اثرات آن تلقین کننده و غیر واقعی است. تئوری دیگر این است که این روش باعث می‌شود افراد وارد یک حالت هوشیاری تغییریافته شوند که باعث می‌شود در هنگام خواب به پیشنهاداتی که به آنها داده می‌شود پاسخ دهند. در حالی که صحبت در مورد "حالت های تغییر یافته هوشیاری" کمی ترسناک به نظر می رسد، در این روش هیچ از دست دادن هوشیاری یا فراموشی وجود ندارد.

آیا همه را می توان هیپنوتیزم کرد؟
همه افراد از این روش به یک اندازه بهره نمی برند. یک کارشناس می گوید که حدود 20 درصد از مردم به آن «بسیار» پاسخ می دهند، در حالی که درصد مشابهی از مردم اصلاً پاسخ نمی دهند، و 50 تا 60 درصد باقی مانده از افراد در جایی در این بین قرار می گیرند، با تعداد فرزندان بیشتری. هیپنوتیزم شوند این روش باید به عنوان مکمل سایر روش های درمانی در نظر گرفته شود و باید همراه با CBT، روان درمانی یا سایر انواع درمان امتحان شود. همچنین انتظار نداشته باشید که هیپنوتیزم تنها پس از یک جلسه کار کند. برخی از متخصصان می گویند که یک جلسه می تواند موثر باشد، اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که یک جلسه درمانی به طور کلی بعید است که کافی و مفید باشد.

 

چه کسی هیپنوتیزم می کند؟
برخی از کارشناسان در این زمینه آموزش های ویژه ای دیده اند. اما برخی از روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی بالینی که در زمینه هیپنوتیزم آموزش دیده اند، می توانند از این روش در کنار طیف وسیعی از روش های درمانی دیگر استفاده کنند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت ناهید عنایتی 





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: